ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΤΙΠΟΤΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΘΑΝΑΣΙΜΟ ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ:

Προπάντων να φοράτε κόκκινο κραγιόν. Ιδίως την ώρα της εγκατάλειψης. Χρειαζόμαστε ένα στόμα για να καταβροχθίσει τις λεπτομέρειες, τώρα που πια δεν λέει σ’ αγαπώΚι αφού τόσο φοβάσαι να με χαρείς ολόκληρη -ποτέ όλη μαζί- ποτέ τρομακτική μες στην ολότητά μου, (και στήθος και μυαλό και αλάτι και νερό) από μένα πάρε τα πόδια τα ολισθηρά μου πέλματα που αφήνουν τα ίχνη τους  στο βούτυρο, τους μηρούς και τους γλουτούς κι εκείνη την εγκοπή στο γόνατο από το φερμουάρ γοργόνας.Διπλό το όφελος εξάλλου. Χωρίς τα πόδια μου πώς θα μπορώ να διαφεύγω στα ποιήματα;    [ΠΡΟΣ ΕΑΥΤΟΝ και ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ, δυο ποιήματα από τη συλλογή της Χλόης Κουτσουμπέλη ΚΛΙΝΙΚΑ ΑΠΩΝ, εκδόσεις Γαβριηλίδης 2014 –  ART music]




Η ΚΟΝΣΕΡΒΑ
Το να συντηρεί κανείς κατεψυγμένους έρωτες
είναι κι αυτό μια τέχνη
όπως του καλλιγράφου
ή του πυροσιδηρουργού.
Ακόμα και διαδικασία
όπως αυτή του αρουραίου
που ανοίγει λαγούμια
για να δραπετεύσει.
Πολλοί άνθρωποι κάνουν συλλογή
από τέτοια διάφανα βαζάκια.
Χωρίς συντηρητικά γράφει απέξω η ετικέτα
και εννοούν γνήσια δάκρυα μικρού κροκόδειλου
ή μιας νυφίτσας που την απήγαγαν νωρίς.
Στον αντίποδα αυτών –των θερμοσυγκολλητών-
 υπάρχουν οι άλλοι οι αμνήμονες
που θάβουν σε λάκκο το κεφάλι
ενώ το υπόλοιπο σώμα εξακολουθεί να ζευγαρώνει
με στρουθοκάμηλους τους είδους τους.
Κάθε μέθοδος είναι θεμιτή.
Έτσι κι αλλιώς τίποτε ποτέ δεν αποτρέπει
εκείνο το θανάσιμο άλμα στο κενό.

TO KENO
Διαλέγεις έναν άντρα κατά προτίμηση μεσόκοπο
σε κάποια ουρά
με μία επιταγή χωρίς αντίκρισμα στο χέρι
ή ενώ ψωνίζεις κιμά
αν και το αίμα στην λευκή ποδιά
ενός χασάπη συνήθως απωθεί.
Προσωπικά επιλέγω τα ταχυδρομεία.
Οι άνθρωποι κρατούν νούμερα στο χέρι
και παραλαμβάνουν ή στέλνουν
χωρίς επίγνωση της ματαιότητας.
(Διαλέγω πάντα άνδρες που το νούμερό τους τελειώνει σε μηδέν).

Τυλίγεις το ανδρικό κορμί
σε μία κόλλα από χαρτί
αφού το φιμώσεις με μελάνι
κοιμάσαι μαζί του μία δύο τρεις φορές
σε ένα φτηνό ξενοδοχείο
το κρεβάτι τρίζει αφόρητα
η βρύση στάζει
η μούχλα τρώει τους τοίχους.
Κι εκεί γύρω στις πέντε το πρωί
μες στο αμνιακό υγρό της ποίησης
όλα θα ζωντανέψουν ξαφνικά
ο πόνος της αποκοπής
ο ομφάλιος λώρος σκουλήκι
η μητέρα χωρίς φύλο
ο πατέρας με τα πλαστικά γάντια
η μυρωδιά του αιθέρα
το διπλό άλμα του ακροβάτη.
Τότε και μόνο τότε
μπορείς να γράψεις για το τίποτα.

Κενές χειρονομίες SMS ανάμεσα σε μοναξιές: όπως η μέλισσα γύρω από ένα άγριο λουλούδι έτσι τριγυρίζω διαρκώς κι ερανίζομαι απ’ τη γύρη των λέξεων νέκταρ το πιο γλυκό της Ποίησης… Έτσι προέκυψαν και τα κτερίσματα στίχων από ποιήματα της Χλοής Κουτσουμπέλη από την ποιητική συλλογή της ΚΛΙΝΙΚΑ ΑΠΩΝ, Εκδόσεις Γαβριηλήδης 2014 - για την αντιγραφή και την επικόλληση – ART music



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις