ΖΩΗ ΑΡΤΕΣΙΑΝΗ ΣΤΗ ΣΑΧΑΡΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ

Ξυπνώντας σήμερα φαντάστηκα ένα ποίημα να καταπίνει και να ξαναχύνει τα πάντα σαν ένας υποβρύχιος ροφός, ένας ανακυκλωτής ένας σίφουνας μια μηχανική ή αστρική χοάνη μια αντιύλη σαν ένας υποπόταμος ουρανομήκης κι εδώ κάτω κεραυνωμένη γη για αποκάλυψη σχίσμα φωνής και μέσα ο φθόγγος σπηλαιώδης αλληλούιος… Τίναξα τη γήινη στέγη μου από πάνω μου κι αντίκρισα το στερέωμα.   Είδα την κοσμική ακτινοβολία και μέσα της την κοσμογονία των άστρων και συγκλονίστηκα.   Τα ουράνια σώματα μικρά και μεγάλα τους υπερ-καινοφανείς και τους νάνους σ' αέναη αναζωπύρωση   και πίσω απ' τις μαύρες τρύπες την αθέατη αντιύλη.   Είδα κόσμους ανέσπερους κι εμάς εδώ κάτω χωρίς ανταπόκριση, καθηλωμένους στη μοναξιά ενός πλανητόλιθου.   Συνάδελφοι μην απελπίζεσθε, είπα,   σ' όποιον γαλαξία κι αν βρίσκεστε κρατήστε απ' τη γη σας όχι τους αλληλοσπαραγμούς και τα άγχη της, αλλά όπως εγώ απ' το τραύμα που η γέννηση μού άνοιξε κρατώ ζωντανή τη συνείδηση του αστρικού πεπρωμένου μου [Γιάννης Δάλλας, ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ από τη συλλογή ΑΠΟΘΕΤΗΣ και Οι δύο κόσμοιART by Rena Avagianou]



ΑΛΤΕΣ ΕΠΙ ΚΟΝΤΩ
Πρώτη φορά ονειρεύτηκε όνειρα να γίνονται ήχοι. Ξύπνησε κι άκουσε την πόρτα του ν' ανοίγει αθόρυβα, οι τοίχοι του μια διαφάνεια κι αναγνώρισε τα πρόσωπα, γνώριμοι γείτονες με τους παλιούς τους ρόλους σε προπόνηση ο σφάχτης ο εκκαθαριστής ο τραμαυτιοφορέας κι άλλοι άλτες επί κοντώ και κάποιος έδινε το πρόσταγμα μετακινούσε το σηματοδότη πέρα από τα σύννεφα σαν να κυμάτιζε ως την οροφή δάσος ραβδούχων κι ο μακελλάρης των μετόπισθεν τους μοίραζε παράσημα τώρα η στρατόσφαιρα είναι μέσα μου είπε κ' ένιωσε και τη δική του σιλουέτα σ' ένα πήδημα θανάτου. Αλτες - και να ξανάρχονται ήχοι από ψηλότερα…

ΕΡΩΤΙΚΟ, ΤΗΣ ΑΧΕΡΟΥΣΙΑΣ
Έτσι όπως ανεπαίσθητα περνάς από τη μια εποχή στην άλλη κι όλα είν' ακαθόριστα καθώς το φως το χρώμα κι οι φωνές της μιας γίνονται αίσθημα και χύνονται μέσα στην άλλη όμοια κ' εγώ ταξίδευα κάτω απ' τα δέντρα αυτού του γέρου ποταμού κι είχα την αχερούσια γυναίκα που άλλαζε μορφές στην αγκαλιά μου. Μα-Στοί της γης πλόκαμοι ιτιάς μάτια και δέρμα σκίρτημα βυθών και κάτω η γύμνια της ατέλειωτη μες στο κουπί μου και στη στροφή που βράδιαζε γυρίζω και τη βλέπω που κιτρίνιζε σαν ν' άρπαξε ο μισός Αχέροντας φωτιά κι αυτή στη μέση τρίζοντας να καμπουριάζει. Κι εγώ που 'χα το σώμα της αγάπης κι έτρεμε γεμίζοντας τις χούφτες πήγαινα βουλιάζοντας από τη μια στην άλλη μου ηλικία. Μ' ένα λαγήνι στάχτη πέρασα στον Αδη… [Δάλλας Γιάννης, συλλογή ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ 1981]

ΠΡΟΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
                                           Εκβολές Αχέροντα
Κομμένη η μέρα σήμερα στα δύο
η μια ταξίδευε με το ποτάμι αγύριστη
αγνώριστη μες στους ασφοδελούς και τα τζιτζίκια

Κι ο ποταμός πρασινομάτης πρασινόμαλλος
μ' όλες τις ανατριχιασμένες του πηγές
βράδιαζε κ' έμοιαζε καμπουρωτός καυλός της γης
που στράγγιζε στα βούρλα και τα πολυτρίχια
στην ανοιχτή λεκάνη του Ιονίου
Το νεροπούλι γύρισε σε γκιώνη
  
Αγγελοκρούστηκεν η μέρα καθώς νύχτωνε
Κι ως τ' αντι-Κύθηρα βαστούσεν ο σπασμός της

Υ.Γ.                                                               Μέγα μεγαλωστί
Εφτασε τέλος κι η στιγμή της εκσκαφής Το
πλήθος σκόρπισε δεν βρέθηκε κανένα οστούν Τα
σύλησε ο τυμβωρύχος είπε ο αρχαιολόγος Κι ο
ιερέας που ήρθε για τη μετακομιδή συμπλήρωσε
ουκ έστιν ώδε, κατά το ρηθέν υπό των προφητών
Αλλ' όταν έσβησε κι ο τελευταίος θόρυβος κι έμεινε
εκείνη ακουμπισμένη στο κιγκλίδωμα τότε το σώμα
του και πάλι σχηματίστηκε Μέγα μεγαλοστί το
σώμα του στο δάσος των σταυρών κι ο κραταιός
καυλός να υψώνεται χυμώδης προσκαλώντας την
Κι εκείνη -ας μη μιλάμε πια για σύμβολα- με τα ιμάτια ριγμένα γύρω της να ξαναγίνεται η γη κι αυτός ουράνιος σπορέας να την περιβρέχει [συλλογή Στοιχεία Ταυτότητας 1999]

Ζωή αρτεσιανή κάνε να γίνω στη νέα έλευσή μου όπως μου ορίστηκε, να γίνω ένας υδροφόρος για τους άλλους μες στη Σαχάρα των καιρών να ρέω κρουνός του λόγου από ψηλά και να τους ραίνω εις μνήμην του ζωδιακού μου Υδροχόου – από τα ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ του Γιάννη Δάλλα - για την αντιγραφή και την επικόλληση Δεσμώτης στον Ίλιγγο της Σκιας 1000 Λέξεων= Μια Εικόνα Ποιήματος  ART by Rena Avagianou

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις