ΟΛΑ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ ΣΤΟ ΡΙΞΙΜΟ ΜΙΑΣ ΖΑΡΙΑΣ: αν θα με αγαπάς και αύριο ή θα με ξεχάσεις με το πρώτο χάραμα…

…α ν θα κρατάς το μπράτσο μου στην αγκαλιά σου ή θα το έχεις πετάξει στα σκουπίδια. Τρέμω μήπως και ξυπνήσω ένα πρωί με το κεφάλι μου κομμένο σε φέτες πάνω στο κομοδίνο, μήπως είσαι ακόμα δίπλα μου και δεν μπορώ να σε αγγίξω. Και μετά από μερικά χρόνια, ποιος ξέρει; Ίσως είμαστε ο ένας για τον άλλον γραμματόσημα σε έναν φάκελο που χάθηκε στο δρόμο, ίσως ο κόσμος αυτός να είναι ένα γιογιό που θα ‘χει αλλάξει χέρια. Ο χρόνος καταργεί εξ ορισμού τις βεβαιότητες. Μόνο έναν αφήνει σίγουρο, να περιμένει κάτω απ’ το κρεβάτι [ΠΗΓΗ: Χρήστος Αρμάντο Γκέζος, Η μόνη βεβαιότητα –  artwork by Demonrat Granai]



ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ
Εκείνον τον νεκρό σκαντζόχοιρο 
που μάζεψα απ' τον δρόμο
 
και τον έχω στο χαρτονένιο φέρετρο
 
πάνω στο τραπεζάκι,
 
μου λένε οι γείτονες πέτα τον πια
έχει κακοφορμίσει,
σάπισε,
ρίχ' τον στα σκουπίδια
 
ή τάισέ τον στα σκυλιά,
 
κάνε τ' αγκάθια του καρφιά
 
και κρέμασε το δέρμα σου στον τοίχο,
 
φτάνει πια μας βρόμισε τον τόπο.

Εγώ τους λέω προτιμώ αυτόν
 
και τ' αντεράκια τα χυμένα σαν μπουκέτο
 
παρά εσάς με τις γλαδιόλες σας,
αυτόν και τη δυσωδία του θανάτου
 
παρά το φαρμάκι Κάλβιν Κλάιν
 
που αναβλύζει απ' τους λαιμούς σας.

Στο κάτω κάτω τι θράσος είναι αυτό
 
τι προστυχιά
πώς ζητάτε από κάποιον
να πετάξει έτσι ελαφρά
 
ό,τι πιο κοντά σε ομοίωμα του εαυτού του;

Η ΚΗΔΕΙΑ ΜΟΥ
Όταν πεθάνω δεν θέλω να μου βάλετε σταυρό. 
Ένα Χ μεγάλο να καρφώσετε στο μνήμα,
 
λίγο απ' το όνομα
λίγο απ' τη χάρη
και πάει τέλειωσε.
Όταν πεθάνω, όποτε κι αν είναι αυτό, 
θάψ' τε με στις 17 του Μάη,
 
και που να πάρει
όχι στεφάνια κι άλλες ανοησίες.
Όταν πεθάνω θα κλάψω πιο πολύ εγώ, 
εκεί σε μια γωνιά το στήθος θα ξεσκίζω
 
καθώς θα βλέπω το χώμα να με ραίνει,
εσάς να πίνετε κρασί,
γύρω απ' την τρύπα να χορεύετε,
 
να τραγουδάτε όλοι μαζί
 
χρόνια πολλά πατέρα.


 [ΠΗΓΗ: Χρήστος Αρμάντο Γκέζος γεννήθηκε στη Χειμάρρα της Βορείου Ηπείρου το 1988 και είναι απόφοιτος της σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ. Έργα του έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς κι έχουν δημοσιευθεί σε βιβλία, στον τύπο και το διαδίκτυο. Για την ποιητική του συλλογή «Ανεκπλήρωτοι φόβοι»  (Πολύτροπον) έλαβε το Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα 2013]

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις